- przeprowadzanie okresowych i wstępnych szkoleń BHP;
- dokonywanie kontroli stanu BHP;
- audyt BHP;
- tworzenie analiz stanu BHP w miejscu pracy;
- sporządzanie analiz oceny ryzyka zawodowego;
- wykonywanie niezbędnych instrukcji BHP (stanowiskowych i ogólnych) z zakresu aktualnych przepisów BHP;
- kierowanie postępowaniem powypadkowym;
- prowadzenie obowiązkowych rejestrów BHP;
- udzielanie porad w kwestiach związanych z organizacją pracy w miejscach uciążliwych warunków oraz występowania szkodliwych lub niebezpiecznych czynników;
- udzielanie porad podczas doboru środków ochrony zbiorowej i indywidualnej;
- uczestnictwo podczas procesu planowania rozwoju przedsiębiorstwa w zakresie dostosowania z punktu widzenia techniczno-organizacyjnego do przepisów BHP;
- udzielanie pomocy przy ocenie dokumentacji i założeń modernizacyjnych lub w przypadku zupełnie nowych inwestycji pod kątem BHP;
- przeprowadzanie badań środowiskowych;
- tworzenie tabel przydziału odzieży roboczej i środków ochrony indywidualnej;
- występowanie imieniu Klienta przy dokonywanej kontroli;
- inne czynności i spełnianie obowiązków, jakie wynikają z rozporządzenia o służbie BHP.