• przeprowadzanie okresowych i wstępnych szkoleń BHP;
  • dokonywanie kontroli stanu BHP;
  • audyt BHP;
  • tworzenie analiz stanu BHP w miejscu pracy;
  • sporządzanie analiz oceny ryzyka zawodowego;
  • wykonywanie niezbędnych instrukcji BHP (stanowiskowych i ogólnych) z zakresu aktualnych przepisów BHP;
  • kierowanie postępowaniem powypadkowym;
  • prowadzenie obowiązkowych rejestrów BHP;
  • udzielanie porad w kwestiach związanych z organizacją pracy w miejscach uciążliwych warunków oraz występowania szkodliwych lub niebezpiecznych czynników;
  • udzielanie porad podczas doboru środków ochrony zbiorowej i indywidualnej;
  • uczestnictwo podczas procesu planowania rozwoju przedsiębiorstwa w zakresie dostosowania z punktu widzenia techniczno-organizacyjnego do przepisów BHP;
  • udzielanie pomocy przy ocenie dokumentacji i założeń modernizacyjnych lub w przypadku zupełnie nowych inwestycji pod kątem BHP;
  • przeprowadzanie badań środowiskowych;
  • tworzenie tabel przydziału odzieży roboczej i środków ochrony indywidualnej;
  • występowanie imieniu Klienta  przy dokonywanej kontroli;
  • inne czynności i spełnianie obowiązków, jakie wynikają z rozporządzenia o służbie BHP.